Skip to main content

Tanda penghuni syurga ketika masih di dunia

Hari nih aku mengalami sindrom kemalasan. Err..rasenye bukan hari je kot. Sepanjang minggu ni aku rasa sangat xd mood nk bekerja. Maybe i need to go holiday a lil bit. 

So untuk mengurangkan sedikit rasa busan di ofis, aku mengambil keputusan untuk membuat blog-walking dan blog yang menjadi salah satu destinasi aku ialah mynewshub.cc. Ada banyak cerita namun aku tersentuh untuk membaca 1 artikel bertajuk "Mayat Bayi Harum Biarpun Ditutup Sampah - Saksi"

Mula2 aku sayu kerana masih ada manusia yang tergamak membuang dan membunuh anak sendiri. Dalam tong sampah pulak tu. Tolonglah. Budak tu bukan sampah. Yang sampah ialah mak budak yang buang tu. Haha..sori2 teremosional sikit aku. Emo la aku sebab aku pun ade anak kecik. Aku sayang gile anak aku tapi ade pulak makhluk2 kejam yang sanggup buat cmtu kat budak yang x tau ape2 tu. T_T

Namun menurut saksi yang jumpa mayat bayi berkenaan, mayatnya masih berbau harum walaupun duduk dalam tong sampah. Bagi aku itulah tanda bahawa bayi itu sudah pun pulang ke pangkuan Allah S.W.T. dan telah pun dijanjikan syurga buatnya. Tulah sebab mayat bayi tu pun masih berbau harum. 

Kepada yang nak baca lebih lanjut, sila klik pautan ini : http://mynewshub.cc/2014/10/29/mayat-bayi-harum-biarpun-ditutup-sampah-saksi/

Aku kesiankan budak tu. Kalau xnak sgt budak tu, janganlah sampai dibuang. Banyak agensi yang menerima budak2 yang korang sume xnk nih. Ape orang panggil tempat tu ye. Hmm...haaa baby hatch name tempat tu. 

Pusat baby hatch yang pertama dibuka di sekitar petaling jaya. Difahamkan ianya diuruskan oleh sebuah badan NGO iaitu OrphanCARE (Klik Sini untuk info tentang OrphanCARE). Korang juga boleh merujuk kepada website JKM Daerah Petaling Jaya tentang program OrphanCARE ini serta lokasi baby hatch tersebut di sini.

Aku harap kewujudan tempat macam nih bukanlah sebagai tempat selamat untuk korang buang bayi2 luar nikah korang tapi sekurang-kurangnya tempat sebegini dapat membantu mana2 gadis yang terlanjur itu untuk menghantar anak2 tersebut tanpa perlu membuang atau membunuh bayi tak berdosa tu. Cukuplah korang berdosa kerana bersedudukan tanpa nikah dan janganlah tambah lagi dosa korang dgn membuang serta membunuh budak x berdosa tu.


Comments

Popular posts from this blog

Sijil Berhenti Sekolah Hilang??

Kali ni aku nak sambung lagi cerita berkenaan dengan sijil hilang. Untuk pos lama pasal sijil peperiksaan yang hilang boleh KLIK SINI .  Aku buat post ni sbb aku banyak terima soalan berkenaan Sijil Berhenti Sekolah , Sijil2 Kokurikulum , dsb.  Untuk pengetahuan kalian, Sijil Berhenti Sekolah perlu dirujuk ke sekolah terakhir tempat anda bersekolah. Kebiasaannya sekolah akan simpan semua data murid yang pernah bersekolah di sekolah tersebut. Cuma mungkin anda perlu menunggu beberapa hari untuk proses mencari semula maklumat anda di dalam stor sekolah. Inshaa Allah anda akan dapat semula sijil berhenti sekolah anda. Setakat ini aku masih tidak dapat maklumat yang tepat cara untuk dapatkan balik sijil-sijil kokurikulum. Cuma maybe korang leh jugak rujuk cikgu-cikgu yang berkenaan untuk bertanya tentang sijil korang. Contohnya, sijil korang untuk kadet remaja sekolah, korang kene tanya cikgu penyelaras kadet remaja sekolah. Jangan tanya orang lain sbb maybe diorang x tau. Nnt mes

Sijil Peperiksaan Hilang?? Cara mendapatkan sijil yang hilang

PERMOHONAN SALINAN SIJIL @ TERJEMAHAN SIJIL (LCE/SRP/PMR/PT3/MCE/SPM/STAM) last update : 09 Julai 2018 ada 2 cara untuk memohon salinan sijil... A. PERMOHONAN MELALUI KAUNTER Korang leh dtg terus ke Lembaga Peperiksaan (alamat kat bawah) dan terus ke kaunter urusan di tingkat bawah tu..cara ni tuk orang yg tinggal dekat2 dgn putrajaya ye..yang jauh2 tu korang pilih la cara yang kedua kt bawah nanti.. LEMBAGA PEPERIKSAAN Aras 1-2, 5-13, Blok E11, Parcel E, Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62604 Presint 1, PUTRAJAYA (u.p : unit sijil, UPMPD) No tel : 03-8884 3526/3528 Masa Operasi Kaunter : ISNIN - KHAMIS : 8.15pg - 4.30ptg  (lunch hour juga buka) JUMAAT : 8.15pg - 12tgh hari (12.00 - 2.45ptg : rehat)  2.45ptg - 4.30ptg Tempoh proses permohonan adalah seperti berikut : a : Permohonan Salinan Keputusan  1. SPM pada atau selepas 1994 : 1 jam 2. SPM pada atau sebelum 1993 : 7 hari bekerja 3. SPM(Julai) : 7 hari bekerja 4. SPMVokasional

Sijil Matrikulasi hilang??

Saya banyak juga mendapat soalan mengenai cara untuk mendapatkan semula sijil Matrikulasi yang hilang/rosak. So kali ini saya akan cerita serba sedikit cara untuk memohon semula sijil tersebut dalam entri ini. ALAMAT BAHAGIAN MATRIKULASI, KPM Mula-mula sekali bagi sesiapa yang ingin datang sendiri ke Putrajaya, di bawah ini adalah alamat Bahagian Matrikulasi, KPM di Putrajaya. Bahagian Matrikulasi  Kementerian Pendidikan Malaysia  Aras 6 & 7, Blok E 15, Kompleks E  Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan  62604 Putrajaya emel : info.matrikulasi@moe.gov.my tel :  03-8884 4083 faks :  03-8884 4028 SYARAT-SYARAT PERMOHONAN 1) Permohonan mendapatkan Sijil Matrikulasi KPM akan dipertimbangkan berdasarkan syarat-syarat penganugerahan Sijil Matrikulasi KPM. 2) Permohonan mendapatkan Sijil Matrikulasi KPM hanya boleh dibuat oleh bekas pelajar Program Matrikulasi Kementerian Pendidikan Malaysia. 3) Setiap permohonan Sijil Matrikulasi KPM akan diselesai